Kanalisering på kryss av plattformer

Del artikelen:

Kanalisering på kryss av plattformer.

I dag er det enkelt å dele innhold. For enkeltpersoner og små bedrifter med kunnskap internt er det så og si gratis, og det er jo fantastisk. Det skumle er at de søte små nye konkurrentene dine har en helt annen forståelse av å oppnå rekkevidde via sosiale medier, lage effektive kampanjer, kreative og kule presentasjoner, Podcast, videoer og skaper bred oppmerksomhet. Det er klart at det er i et fåtall, men det skal bare en person til inn for at det kan bli litt gris på kjøkkenet.

Kanalisering.

Vi har tro på å kanalisere samme innhold i forskjellige formater som er skreddersydd for hver plattform. Vi snakker konkret om de forskjellige plattformene som vi nevner i dette innlegget i andre blogg innlegg. Plattformene er, Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat, Google og egne plattformer dere muligens har som eksempelvis e-post. Vi sier at innholdet må være skreddersydd for hver plattform, så hva mener vi med det?

Jo, vi mener at man må analysere og tenke over modus for forbruker i det han eller hun ser eller leser innhold fra dere som annonsør. Man må forstå hvilket mindset kunden er i for å sørge for at innholdet er så relevant som mulig, riktig formulert og med riktig innpakning.

Eksempelvis er en person som sitter og leser artikler, eller søker jobb eller bygger nettverk i LinkedIn i et annet modus enn en som er på langhelg i Bergen og ønsker å publisere et privat innlegg på Instagram.

Dette gjelder alle plattformene. Ikke bare er personen i et annet modus, men også formatene på annonsene må tilpasses, innholdet må kanskje skrives litt om og overskriftene må ha et budskap som treffer forbruker. Har man en bestemt alder eller veldig konkret målgruppe er det heller ikke sikkert den kan være lik på alle plattformene, det er mulig man må vurdere hvilken av målgruppen eller i hvilken enda av aldersskalaen man treffer best på de forskjellige plattformene..

Det vi gjør når selskaper ønsker å kjøre kampanjer på kryss av plattformene, er å gjøre akkurat dette. Vi bruker innholdet som blir levert av dere eller skapt av oss, tilpasser det til de forskjellige plattformene og publiserer innholdet. Innhold og utseende skal kommunisere ned forskjellig publikum på de forskjellige plattformene og vi måler, analyserer og pynter på kampanjen underveis.

Vi har en tre trinns modell i forhold til å skape innhold/kampanjer/annonser.

  1. starter med å evaluere materielle som blir levert til oss. Analyserer markedet dere skal jakte i eller personer dere skal nå frem til.
  2. Kutter opp innholdet i mindre biter, former eller utdrag. Lager annonser basert på bilder, videomateriell eller tekst med egne landingssider eller formidlet til landing på deres egen hjemmeside.
  3. Sprer alt av innhold på de utvalgte plattformene i forskjellige formater og overskrifter tilpasset hver plattform, samt riktig målgruppe, slik at dere er så relevante som mulig for forbruker.
Det er flere grunner til at byråer som oss finnes, dette er vår hverdag. Ved å ha med en seriøs aktør som oss, vil dere ikke bare bli ivaretatt i forhold til hvordan man skal kjøre kampanjene, men også hvorfor.

Med dette ønsker jeg dere en produktiv og nydelig dag.

Relaterte artikler

Alt du trenger å vite om HubSpot

I dagens stadig skiftende digitale verden er det viktigere enn noen gang å tilpasse seg og utnytte alt digital markedsføring har å by på. HubSpot