Digital markedsføring

Valget innen digitale kanaler som leder til samme mål.

Benchmark Featured Clients
Valget av digitale kanaler som hjelper bedriften med å oppnå sine mål.

Digital Markedsføring

Digital markedsføring er et stort og omfattende felt. Vi bruker tid på å kartlegge å tilrettelegge en plan for hvilke kanaler som er relevante for deg som kunde. Ofte går kanelene Facebook, Facebook Ads, Google med Google Ads, Programmatisk banner-annonsering og retargeting igjen. Vi bruker RACE tilnærmingen som grunnlag for å tilrettelegge kampanjene. RACE er engelsk og en forkortelse for områdene Reach, Act, Convert, Engage.

Reach – Rekkevidde. I dette tilfelle snakker vi om søkemotorer, sosiale medier, blogger og mediehus sine nettsteder. Fra vår side handler dette om å publisere og promotere, tillate deling og skape engasjement. Trekke mennesker til deres nettside. Fra kundens side kaller vi dette utforskningsfasen.

Act – Ager. Deres nettside, blogg, community og andre interaktive verktøy. For oss handler det om at dere skal være verdt å bli funnet via en tydelig kundereise og at innholdet deres er relevant for kunden. Kunden befinner seg her i en besluttningsfase.

Convert – Konvertering. Dette er fasen hvor salget/avtalen/handelen oppstår. Enten det er å legge inn bestilling på en vare i nettbutikken din eller om målet var å få en kunde til å fylle ut et kontaktskjema. Det er i denne fasen hvor klikk blir konvertert til en handling fra kundens side. Kunden befinner seg her i kjøpsmodus.

Engage – Engasjere. Fornøyde kunder deler sine opplevelser. De deler tilbudet og hvor fornøyd der er med kjøpet. Det handler også om å få kunden til å kjøpe igjen og at de anbefaler dere til sin familie, venner og bekjente. Man må stimulere kunden og gi opplevelsen av høyst mulig kundetilfredshet.

Ta kontakt med oss i dag for å se hvordan deres eller din bedrift kan øke salget og omsetning. Ikke legg pengene igjen på bordet mer!

Kontaktskjema

La oss snakke sammen