Digital markedsføring er et stort og omfattende felt. Vi bruker tid på å kartlegge å tilrettelegge en plan for hvilke kanaler som er relevante for deg som kunde. Ofte går kanelene Facebook, Facebook Ads, Google med Google Ads, Programmatisk banner-annonsering og retargeting igjen. Vi bruker RACE tilnærmingen som grunnlag for å tilrettelegge kampanjene. RACE er engelsk og en forkortelse for områdene Reach, Act, Convert, Engage.
Digital markedsføring
Valget innen digitale kanaler som leder til samme mål.

Valget av digitale kanaler som hjelper bedriften med å oppnå sine mål.
Digital Markedsføring

Reach – Rekkevidde. I dette tilfelle snakker vi om søkemotorer, sosiale medier, blogger og mediehus sine nettsteder. Fra vår side handler dette om å publisere og promotere, tillate deling og skape engasjement. Trekke mennesker til deres nettside. Fra kundens side kaller vi dette utforskningsfasen.
Act – Ager. Deres nettside, blogg, community og andre interaktive verktøy. For oss handler det om at dere skal være verdt å bli funnet via en tydelig kundereise og at innholdet deres er relevant for kunden. Kunden befinner seg her i en besluttningsfase.
Convert – Konvertering. Dette er fasen hvor salget/avtalen/handelen oppstår. Enten det er å legge inn bestilling på en vare i nettbutikken din eller om målet var å få en kunde til å fylle ut et kontaktskjema. Det er i denne fasen hvor klikk blir konvertert til en handling fra kundens side. Kunden befinner seg her i kjøpsmodus.
Engage – Engasjere. Fornøyde kunder deler sine opplevelser. De deler tilbudet og hvor fornøyd der er med kjøpet. Det handler også om å få kunden til å kjøpe igjen og at de anbefaler dere til sin familie, venner og bekjente. Man må stimulere kunden og gi opplevelsen av høyst mulig kundetilfredshet.
Ta kontakt med oss i dag for å se hvordan deres eller din bedrift kan øke salget og omsetning. Ikke legg pengene igjen på bordet mer!